Doorgaan naar hoofdcontent

 

Blog: Zijn Moswanden wel zo knuffelbaar?


Moswanden: zijn ze wel zo knuffelbaar als ze genoemd worden?

Rendiermos is inderdaad heel zacht en fluffy van nature.

Echter mos groeit in de natuur en meestal ook in een gebied waar veel dennenbomen staan.

De naalden vallen op het mos.

Als het mos met de hand wordt geoogst dan worden ook de dennennaalden mee geoogst.

 

Deze dennennaalden worden niet verwijderd uit het mos.

En blijven er dus inzitten.

 

Wij, ik en ons team kunnen je vertellen dat die dennennaalden soms gemeen kunnen steken.

Zo erg dat je wel eens bijna in je broek plast van schrik.😅

 

Nu zijn wij zo vriendelijk om met onze handen over de moscreaties heen te gaan.

Te voelen waar de gemene dennennaalden zitten en ze voor jullie zoveel mogelijk verwijderen.

Toch geven de naalden ook steun en het mos.

Dus blijven er altijd naalden in het mos zitten.


Die kunnen dus wel eens onaangenaam prikken.


En daarnaast aan onze handen zitten zuren.

En die zuren kunnen het mos aantasten.

En daarvan wordt de kwaliteit en de houdbaarheid niet beter van.

 

Dus NEE een moswand is géén knuffelwand.

Blijf er dus zoveel als mogelijk af.

Als je dan echt wil voelen doe dat dan met de achterkant van je hand.

 

Heb jij bij jouw of op het bedrijf een moscreatie hangen.

Vraag dan mensen er alleen naar te kijken en te genieten en het bijvoorkeur niet aan te raken.

 

Geniet van de dag en groetjes Anja đŸ’š

Ooh ja ik ben dyslectisch, maar dat weerhoud me niet van schrijven

 

Metiez in Wamel

Kom je ons voor nog meer tips en inspiratie volgen op

Instagramt @mosschilderijen.metiez

Pinterest: Metiez Moss Walls – green office – office plants

 

 

 

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Toekomst voor kantoren anno 2021

Kantoren en Covid 19 hoe gaan we dat invullen Er is veel veranderd de afgelopen maanden. Als je mij in februari had gezegd dat wij in Nederland ook mondkapjes zouden gaan dragen had ik je voor gek verklaard. Maar de realiteit is anders, zelfs ik loop nu met een mondkapje op zak. Ik had een chique exemplaar gekocht want dat past beter bij mij. Maar als snel kwam ik erachter dat de medische mondkapjes met een ijzerdraadje veel fijner en minder benauwd zijn. Dus dag mooi mondkapje welkom medische mondkapje. Massaal thuiswerken en dat blijft nog een tijdje zo. We zijn massaal gaan thuiswerken. Er waren geen files meer, dat was dan mooi meegenomen en heel eerlijk heb ik de hele 100 i.p.v. 120 km niet meegekregen. Ik heb me toch maar even thuis opgesloten. Kantoren en scholen sloten en men richten zo goed en zo kwaad het ging een werkplek thuis in. Rommelzolders werden kantoortjes, tussen het speelgoed zat en zit je met je laptop en telefoontjes ja of die lukken met Ă©Ă©n of meerder verveelde

Moswand of een plantenwand, wat is verstandig om te kiezen

  Moswand of een plantenwand wat is verstandigste keuze   Laat ik voorop stellen dat ik zowel een plantenwand als  moswand  erg mooi vind. 😍 Ben dol op echte planten, maar om ze mooi te houden heb je toch ook echt groene vingers nodig. En niet te vergeten geduld. Laat ik dat nu net niet hebben. 😉 Een plant met bruine puntjes aan de bladen vind ik niet mooi. Beland bij mij dan al vrij snel in de prullenbak. Zonde uiteraard.   Planten en moswanden in het interieur zijn niet alleen heel mooi, maar ook nog eens heel verstandig en helemaal van deze tijd. Meer en meer kiezen bedrijven, kantoren voor een natuurlijke, duurzame en vriendelijke uitstraling. En houden rekening met de gezondheid van medewerkers en klanten.   Maar er zijn ook een aantal belangrijke verschillen tussen deze twee soorten wandbeplanting.  Mos en plantenwanden stralen sfeer en rust uit. Vele studies hebben aangetoond dat mensen die in een groene omgeving werken, productiever zijn. Ze zi